close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עולים מדרגה - כל מה שצריך לדעת על מדרגות לבית לשנת 2021

מערכת שורשב כסליו, תשפא18/11/2020

אם פעם המדרגות היו עניין שולי מבחינה עיצובית והיוו אך ורק אלמנט פרקטי, כיום עולים מדרגה ומעצבים אותן בהתאם לסגנון הבית, תוך השקעה בחומרי גלם ואיכות. המאמר יעסוק בסוגי המדרגות השונים, העיצוב שלהן, בחירת חומרי הגלם ושילוב עם מעקות

תגיות:

 STAIRWAY TO HEAVEN

בשנים האחרונות הפכו המדרגות לאלמנט המרכזי בבית שמסביבו יש חלל מעוצב ותוכננו אף מדרגות שמסביבן נבנה כל הבית. ניתן יותר דגש לאיכות שלהן ושל המעקות שלהן, אם זה בחומרי הגלם והצבעים ואם במחיר. המחיר של מדרגות לבית נקבע לפי הדגם, העיצוב והחומרים שלהן, אך יש לקחת בחשבון גם את הסוג שלהן ואת התקנתן.

סוגי המדרגות הרלוונטיים ל- 2021

כשבוחרים להזמין מדרגות ומעקות בעיצוב אישי, חברת סולם יעקב ממליצים להתחיל

עם מדרגות מרחפות אותן משלבים בעיצוב נקי בסגנון המודרני. אין להן תמיכה בין הריצוף לתקרה ולכן הן נקראות מרחפות. כל מדרגה מחוברת לקיר בנפרד ולכן יש תחושה של חלל גדול יותר המאפיין את הסגנון המודרני. בניגוד להן, מדרגות ספירלה תופסות יותר מקום ובכך מקטינות את החלל אך הן מרשימות ומתאימות לחללים גדולים. כשרוצים לנצל את כל השטח בעיקר בבתים קטנים, עושים שימוש בעיצוב מדרגות לולייניות. יש לזכור שהן פחות נוחות מבחינה פרקטית.

בחירת חומרי הגלם

כשבוחרים את המדרגות המיוחלות, חשוב לבחור בחומרי גלם איכותיים ולהתאים גם מעקות למדרגות באותו סגנון. בחירת מדרגות מתכת או אלומיניום מתאימה לסגנון המודרני ולמראה תעשייתי משהו. גם מדרגות מזכוכית, שהן פחות נפוצות, יכולות להתאים לסגנון זה וייראו מרשימות ויוקרתיות. ניתן גם לשלב מתכת וזכוכית ביחד. יש לתת דגש לפרזולים ולמוטיב החוזר, אך לקחת בחשבון גם את המעקות. מעקה המותקן בצורה אופקית יתאים יותר לסגנון מודרני.

חומר נוסף ממנו מייצרים את המדרגות וזוכה לעיצובים מרשימים בשנים האחרונות הוא העץ. מדרגות עץ מעניקות לבית תחושה חמימה וביתית ומתאימות לסגנון הכפרי. שילוב של מעקות אנכיים יתאימו גם הם לסגנון זה. העץ במדרגות הוא טבעי ומגיע מעצים כמו: בוק, אגוז, אקליפטוס ועוד. שילובים של פרזולי מתכת, אבן או זכוכית יכולים להעניק להן שיק. למשל ניתן לשלב מדרגות מעץ ומעקה מתכת בעבודת יד מרשימה או מעקה מזכוכית חסומה או שקועה. ברגע שמשלבים מתכת וזכוכית בעץ משדרגים את המדרגות למרשימות ויוקרתיות יותר.

שילוב צבע במדרגות

באם בחרתם להתקין את המדרגות ממתכת או מעקות מאותו החומר, מומלץ לצבוע אותן בצבעים בהירים כדי שישתלבו בחלל בסגנון המודרני ויעניקו תחושה של מרחב. במיוחד כשהמדרגות מרחפות וצריכות להיות מינימליסטיות. בניגוד לכך, המדרגות והמעקות העשויים מעץ צריכים להישאר בצבעם הטבעי של סוג העץ ולהימרח בלכה שקופה. כדי ליצור חדשנות מספיק לשלב עץ רק במאחזי היד של המעקות בצבע טבעי ולעשות שימוש במעקה ממתכת צבוע בצבע בהיר.בסולם יעקב יעצבו לכם את המדרגות והמעקות בהתאמה אישית.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה